Events

10:20 ~ 11:50 402

한국 문화콘텐츠의 중국 진출과 지적재산권
Korean Cultural Contents' Entry into China and Intellectual Property Rights

[Korea China Regional Economy Association 한중지역경제협회]
[The Charhar Institute 차하얼학회]

While a variety of Korean contents including K-pop, K-drama, and K-food have been actively exported to China over the past several years, various regulations and copyright infringements by the Chinese govern-ment have been fluctuating with political situation between Korea and China. This requires the ability to respond flexibly and actively to the current state of affairs as well as the proper understanding and analysis of China’s regulations on foreign contents and protective policies about intellectual property rights. In this session, the Korea-China Regional Economy Association will take a close look at the current situation of Korean cultural contents exported to China over the past years, and analyze their successful cases and difficulties in entering China, in order to comprehensively deal with the desirable ways for cultural contents to successfully enter China and the efficient, systematic ways to protect intellectual property rights.

지난 수년간 K팝, K드라마, K푸드 등 다양한 한류 콘텐츠의 중국 진출이 활발히 이루어졌다. 그런 가 운데 중국정부의 각종 규제 및 저작권 침해가 한중 간 정세 상황에 따라 요동하고 있다. 이러한 상황은 중국의 외국콘텐츠 규제 및 지적재산권 보호정책에 대한 올바른 이해와 분석은 물론 정세 현황에 유연 하고 능동적으로 대응할 수 있는 능력을 요한다. 이 세션에서 한중지역경제협회는 수년에 걸친 한류 문화콘텐츠의 중국 진출 현황을 살펴보고, 성공적인 진출 사례 및 중국 진출의 애로 요인을 분석해 문화콘텐츠 중국 진출의 바람직한 방향과 효율적이고 체계적인 지적재산권 보호 방안을 포괄적으로 다룬다.
File 6 korean cultural contents' entry into china and intellectual property rights.pdf
File 6 한국 문화콘텐츠의 중국 진출과 지적재산권.pdf
Speaker

RHEE Sang-gi

HAN Fangming

YOON Jae-young

PARK Seungchul

WANG Chong

LIM Seong-dae

AN Yiqing