FORUM

The 7th Jeju Forum for Peace and Prosperity reviewed these changes within historic context and highlight the future of Asia. The work of the forum was to pursue peace and common prosperity of the region on the basis of a sense of community. The interdependence and cultural fusion in Asia are surely contribute to the promotion of this sense of community. The issue of common prosperity was addressed and the potentiality of new growth on the basis of Asian entrepreneurship was explored. New growth engines, future of the IT industry, environmental conservation, sustainable management, financial cooperation, official development assistance, welfare expansion, city design, and the role of women are among the forum's topic.


Host: Jeju Special Self-Governing Province, International Peace Foundation, East Asia Foundation, JoongAng Ilbo 
Organizer: Jeju Peace Institute


TIME ORGANIZATION SESSION ROOM
14:00 ~ 15:20 [3-E] Leap to be a Global Brand Specialist
글로벌 브랜드 스페셜리스트로의 도약
Diamond Hall A
[aSSIST]

Moderator
HA, Su-kyung (Vice President, Institute for Industrial Policy Studies)

Main Speaker
CHOE, Kwang Shik (Minister, The Ministry of Culture, Sports and Tourism)

Presenters
SHIN, Woo-chang (Director, Research Institute in KOOKSOONDANG Brewery CO.,LTD.)
Erin CHO (Professor, Design and Management School of Design Strategies Parsons, New School for Design)
LEE, Soo-jin (Director, Visual Communication Dept. Jeju Olle Foundation)

Rapporteur
LEE, Hwa-jin (Manager, Brand∙Design Research Division of Institute for Industrial Policy Studies)

사회
하수경 ((사)산업정책연구원 부원장)

주제발표
최광식 (문화체육관광부 장관)

발표
신우창 (국순당연구소 소장)
에린조 (파슨스 디자인스쿨 디자인경영학과 교수)
이수진 ((사) 제주올레 비쥬얼커뮤니케이션 실장)

라포터
이화진 ((사)산업정책연구원 브랜드디자인본부 본부장)

Managers not only know the importance of brand management but also its social recognition in the sharing of strategies and vision in order to foster a strong and competitive brand. In this session, we will discuss various aspects of branding: the firm, industry, region and country. We will also discuss strategies to strengthen corporate or product brand value, a plan for the Korean Wave to continue to grow and become a cultural brand that has global influence, and a plan to improve national brand value.
- A strategy to strengthen corporate∙product brand value
- A plan for the Korean Wave to become a global cultural brand
- A plan to improve regional brand value through design innovation

경영자들은 브랜드 관리에 대한 중요성 뿐만이 아니라, 강력하고 경쟁력 있는 브랜드 육성을 위한 전략과 비전을 공유하여 브랜드 경영에 관한 사회적 인식을 확산시키는 것이 얼마나 중요한지 알고 있습니다. 본 세션에서는 기업, 산업, 지역, 국가의 다양한 측면에서 브랜드에 대해 논하고자 합니다. 글로벌 브랜드로의 도약을 위한 기업/제품 브랜드 가치 제고 전략, 한류가 지속적으로 성장하여 세계적으로 영향력 있는 문화 브랜드로 도약하기 위한 방안, 그리고 국가 브랜드 가치 제고 방안 등에 대해 토론합니다.
- 기업/제품 브랜드 가치제고 전략
- 한류가 세계적인 문화 브랜드로 도약하기 위한 방안
- 디자인 혁신을 통한 지역 브랜드 가치 제고 방안

Speaker

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